17 Ağustos 2007

Çetin Altan ve Çağdaşlaşma

Çetin Altan bugünki milliyet gazetesindeki köşede Japonya ve Türkiye'deki çağdaşlaşma sürecini değerlendirmiş ve şöyle demiş:
"Her 2 çağdaşlaşma girişiminin arasındaki fark neydi acaba?
Japonya, "çağdaşlık"ın simgesi olan Batı Avrupa'nın "üretim biçimi"ni taklit etmekle başlamıştı yeni bir evreye ve "tüketim biçimi"ni de yerel bırakmıştı.
Türkiye ise, "tüketim biçimi"ni taklit etmiş ve "üretim biçimi"ni de olduğu gibi bırakmıştı."


Tam aklımdaki sorulara cevap oldu. Çok beğendim ve sizinle de paylaşayım dedim. Daha önce tüketim ve modernleşmemizle ilgili bir kaç yazı yazmıştım. Çetin Altan burada gene kendi üslubuyla olayı yorumlamış. Çok çok yerinde bir tespit.

Bence süreç hala böyle devam ediyor. Amerikalı gibi tüketmeye ve mümkünse hiç üretmemeye çalışıyoruz. Sanırım sadece günlük yaşamanın, Orta Asya'dan beri göçebe olmanın, planlama yapamamanın bir sonucu bu. "Ben günü kurtarayım da gerisi ne olursa olsun!

Hiç yorum yok: