11 Eylül 2006

Sınır

İnsan psikolojisi çok ilginç. Stress ve gerginliğin sınırları zorlanınca ilginç tepkiler verebiliyor. Aslında hiçbir nörolojik veya biyolojik problem olmamasına rağmen vücut problem belirtileri gösterebiliyor.

İlk akla gelen tansiyon yükselmesi. Herhalde herkeste oluyordur. Benim yüzüm kulaklarımdan başlayarak kızarır. Devam ederse kalp atışlarımı kafamda hissederim.

Bu tür reaksiyonlar hakkındaki bilgilerime bir yenisini ekledim. Konvertif Reaksiyon. Yada Konversiyon Bozukluğu. İlgili bilgiler burada, burada ve burada.

Aklımızın bize yapabildikleri inanılmaz. Bu nedenle her zaman serin tutulmalı.

Herşeyi çok fazla kafaya takmamak lazım. Hem çok üzülmemek hem de bizi sevenleri üzmemek lazım.

3 yorum:

ibeking dedi ki...

bu bizim bildiğimiz histeri ise çok insanda var. burada bi kız histeri krizi geçirip bayılıyo mesela.

Adsız dedi ki...

geçen hafta ben böyle bir olay yaşadım malasef.çok fazla düşünmenin ve bunları kendine dert etmenin sonucunda gözlerimi hastanede açtım.annem ağlıyodu başımda,burnumda ,kolumda bişiler takılıydı.başımda bir sürü insan vardı ama annem dışında kimseyi net hatırlamıyorum.insanın kendi kendine zarar vermesi böyle bişiymiş,başına geldikten sonra anlaması çok kötü tabi.gerçekten ama gerçekten hayatta hiçbişi bu kadar üzülmeye ,düşünmeye değmiyormuş.bir hafta geçti ama hala heryerim ağrıyor ve hala geceleri rahat uyuyamıyorum.bunu da atlatıcak olan benim biliyorum.iyi ki ailem var.

Shemsa dedi ki...

arkadaşlar noluyor yav. İnsanın bir "sıkımlık" canı var.O yüzden "sıkmayın" canınızı hiç bir şeye. Bakarsınız o sıkmalardan birinde çıkıverir Allah gecinden versin.