4 Kasım 2006

Nescafe "Latte Macchiato"


Burcu ders çalışıyordu. Ben de manevi destek yanında. "Kahve yapar mısın?" dedi. İşi gücü olmayan adam olarak canım Latte Macchiato çekti. Evde ise sadece nescafe var. Nescafe'nin web sayfasında tariflere ulaştım.
Benim tarifim şu şekilde: IKEA'dan aldığım (daha sonra Paşabahçe'de de bulduğum) büyük bardakların dörtte üçü kadar süte (Pınar pastorize) üç kaşık nescafe klasik iki kaşıkta toz şeker koydum. Sütü kaynamayacak kadar ısıttım. Sütü kaynatınca üstünde oluşan şeyi sevmem. Diğer yandan da Tikveşli Krema yı çok az sütle beraber el mikseri ile çırptım. Isınmış sütü nescafe ve şeker ile karıştırdım. karışımı da el mikseri ile çırptım. üzerinde biraz köpük de oluştu. Sonrada çırpılmış kremayı ekledim.
Burcu bile (ki ööle benim deneysel çalışmalarımın hepsini beğenmez) "çok güzel olmuş gene yapalım" dedi. Ben de beğendim. Tavsiye ederim. Evde hemen yapılabilecek keyifli kahve. Fotoğraf makinamız kırılmasaydı resim de eklerdim ama bir sonrakine inşallah.
Bu arada nette latte ile ilgili aranırken Bursa'da SIESTA adında bir kafenin web sayfasına denk geldim. İlginç. Yolumuz düşerse uğranası geldi.

4 yorum:

Zafer Karkac dedi ki...

bak şimdi canım çekti, bu aralar pek nazlıyım acaba neden ????, gelince isterim valla,

ustertuna dedi ki...

Sen gel yeter. hemen yaparız. kolay bişii zaten.
Naz konusunu bi de gittikten sonra değerlendirelim istersen. oradayken bi değişik oluyo insan.

ibeking dedi ki...

bayağı kallavi bişimiş bu musaf...e isteriz artık birer fincan bişiler...

ustertuna dedi ki...

ibeking bi gün kahve günü yapalım:)
ilk geldiğinizde yapiim.