7 Ağustos 2006

Tatil Dönüşü

Uzun süredir iple çektiğim tatil sona ermek üzere. İlk defa tatil bana da uzun geldi. Artık bitsede işe başlasak dedim. Üç hafta izin gerçekten iyi kan yapıyormuş. Bütün yılın yorgunluğundan ve stresinden sonra çok iyi geldi. Özellikle izne hafta içinde başlamak ve hafta içinde tekrar dönmek rahatlatıcı oluyor. İlk haftadaki iş günlerinde tatile zihin olarak hazırlanılıyor ve işler toparlanıp devrediliyor. Tatilden sonraki iki-üç günde de ancak intibak sağlanıyor. Pazartesi sendromu olmuyor. Tam çalışma temposuna girerken tekrar haftasonu geliyor. İmkanı olan herkese tavsiye ederim.

Tatil süresince blog sayfamızda tatile girdi. Tatil öncesi son yazıyı 21 Temmuz'da yazmışım. Arada ufak bir hatırlatma yazısı 29 temmuz tarihli. Bugün itibariyle günlük olarak yazmaya devam edeceğim.

Tatil boyunca konularda birikti. İlginç birşey görünce yada aklıma gelince bunu blog'a yazayım diyorum. Her ne kadar Karalama Defteri'nden Zoti bana bir Moleskine hediye ettiyse ve ben bu defteri tatilde yanımda götürdüysem de hiç bir not almadım. Götürdüğüm gibi getirdim. Nasıl olsa hatırlarım dedim. Şimdi yazmaya oturunca "neydi yav?" diyorum kendi kendime. "Bi daha ki sefer kesin not alıcam" desem de kendim de inanamıyorum.

Tatilin ilk kısmını daha önce yazmıştım. Can ve Burcu ile beraber Antalya'da Club Voyage Sorgun Select'e gitmiştik. Burada altı gece geçirdik. Sonra istanbul'a döndük. İş için yaptığım uçuşlar sağolsun; tüm tatildeki uçakbiletlerini Miles&Miles'da birikmiş millerle aldık. Erken rezervasyon sayesinde indirimli tarifeden alabildik biletleri. İstanbul'da bir gece kalıp arabayla Ankara'ya gittik. Bu yolculuk ve Ankarada kullanım için Can'a araba koltuğu almıştık. Yol boyunca hiç uyanmadı. Biz de mola vermeden gittik. Arabanın dikkatli gidildiğinde nekadar tasarruflu olduğunu ölçmek için sürekli 130 km/s ile gittik. 100 km'de ortalama 5.2 lt. dizel yaktı. yaklaşık 20 lt. yakıt ile Ankara'ya ulaştık. Çıkarken depoyu tamamen doldurmuştum. Ankaya vardığımızda sadece bir çeyrek eksilmişti.

Ankara'da iki gece kaldık ve pazartesi sabah 07:30 uçağı ile direkt Bodrum'a geçtik. Orada üç gece kaldık ve İstanbul aktarmalı olarak perşembe gece yarısı Ankara'ya vardık. Cuma günü akşam üstü arabayla tekrar istanbul'a doğru yola çıktık. Ekonomi yapmadan 3 saat 15 dakikada istanbul'a geldik. 100 km de ortalama 6,8 lt. yakmışız. Akşam eve geldiğimizde kapıda can'ın yorumu tatili özetledi: " İstanbul bitince nereye gitcez?" :))

Tatilde gezdiğim yerleri ayrıca anlatacağım. Özellikle Bodrum'da gittiğim birkaç yeri tavsiye etmek isterim. Ayrıca bu tatilde üç kitap bitirebildim. Bir tanesininde yarısındayım. Bunlarla ilgili yorumlarımı da paylaşmayı planlıyorum.

Cumartesi günü Ayşe Teyzemizin Neşe'si (ve can'ın sevgilisi) evlendi. Nikaha beraber gittik. Can Neşe'yi gelinlikle görünce yaklaşık 15 dakika hiç konuşmadı. Önceden "ben senin evlenmeni istemiyorum" diyordu. :)

Cumartesi akşam ise Fenerbahçe maçına gittik ailecek. Ayrıca yorumlayacağım.

Pazar günü maaile (Zoti, Shemsa, Ali, Mesut, biz) Kilyos'a Burç Beach'e gittik. Sonrasında da trafiğin azalmasını beklerken kendin pişir yaptık. Yine hepimiz doyduk ve mangalda pişmiş etler kaldı. Eskiden olsa hiç affetmezdim. Ama zaten tatilde diyetimizi bozmuş olmamızın ve verilen 4 kilonun geri alınmasının veridiği bir sıkıntı var. Bir de üzerine mangaldakileri koymayalım dedik.

Tatil bu kadar. Çalışma için enerji toplanmış durumda. Bir de nerede çalışıyordum; onu hatırlasam :).

zynp dedi ki...

ne yoğun bir zaman dilimi olmuş bu böyle :)

ustertuna dedi ki...

@azey: Sorma, ben bile - ben ki seyahati severim ve iş için sık sık seyahat ederim- yoruldum. "Biraz şööle evden çıkmadan duralım" dedim. Bu tatildeki amaç da bunu dedirtmekti herhalde:)

Adsız dedi ki...

Tatilin uzun gelmesi ve işe dönme isteği mi!!!hiç tanıdık gelmedi.Benim tatilim bir haftaydı ve evde can'ımla beraber geçirdik.Bence çok güzel bir tatildi,annemim rahatsızlığı dışında.Merak ettiğim can yazıyor olabilseydi ankara daki tatili için neler yazardı.Maailece gidilen hafta sonu tatiline bende katılmak isterdim bir dahakine artık.

Zafer Karkac dedi ki...

Sevdim ben bu yeni template'i, güle güle kullan. Her güzel şey gibi tatilde biter gerçeği insanın yüzüne bir tokat gibi çarpar. İşe başlayınca bir daha konuşalım. Duyun millet bu adam en uzun tatil yapanlardan biridir. :) itiraf et kullanılmadık kaç gün tatilin var.?

ustertuna dedi ki...

@günseli: sanırım can'ın da geçirdiği en güzel tatildi. "gene ben ankara'ya bırakın" diyor. (Biz bodrum'dayken sağolsun gündeli yıllık iznini can'a bakmak için harcadı. Hakkını zaten ödeyemezdik; iyice iflas ettik.:) )Can'ın "Haala Heeli" olayını başka yazıda anlatıcam. Haftasonu için sana da söz: "gelince beraber gidelim."

@zafer karkac: valla işe başladım. Hiç bir şey çarpmadı henüz.:)Bu kadar tatil yapınca çalışmak için gaza geldim. Koşturmaya başladım. İnanmıycaksın sabah 07:45 itibariyle toplantıya girdim. :) Kıskandırmak gibi olmasın ama sene sonuna kadar 65,5 işgünü! iznim var.